06.05.2020

Festiwal BOSS w nowej odsłonie!

W sobotę 25 kwietnia odbył się Festiwal BOSS. Po raz pierwszy został zorganizowany w wersji online. Na festiwalu swoje prelekcje wygłosiło wielu znamienitych gości, specjalistów w swoich dziedzinach, w tym znany prezenter telewizyjny oraz YouTuber – Tomasz Kammel. Mamy przyjemność rozmawiać z Luizą Miałkos Menedżer ogólnopolską projektu Festiwal BOSS.

Dawid Jeżak: Luiza na początku chciałbym pogratulować Tobie jako Menedżer ogólnopolskiej Festiwalu BOSS oraz Twojemu zespołowi, który w tej trudnej sytuacji stanął na wysokości zadania. 

Luiza Miałkos – Menedżer ogólnopolska Festiwalu BOSS: Dziękuję Dawidzie w imieniu swoim oraz całej BOSSkiej ekipy Festiwalu. Do gratulacji warto dodać również podziękowania dla całego Zarządu Fundacji, który jest dużym oparciem dla każdego z Menedżerów, dla Marcina Merchela – Menedżera Pionu PR, który wspierał nas na każdym kroku podczas promocji wydarzenia, a także dla wszystkich wolontariuszy, ponieważ każdy z nich dołożył swoją cegiełkę przy organizacji. 

DJ: Pandemia koronawirusa i związane z nim obostrzenia uniemożliwiły organizację Festiwalu w tradycyjnej formie i odbył się on w wersji online. Powiedź czy od razu wiedzieliście, że to wydarzenie będziecie chcieli zorganizować w takiej postaci? Czy jednak pojawiały się w waszych głowach myśli związane z odwołaniem tej imprezy i przeniesienia jej na okres, kiedy będzie możliwe zrobienie tego w wersji tradycyjnej?

LM: Każda zmiana niesie za sobą opór. Oczywiście, pojawiły się u nas myśli o chwilowym zawieszeniu projektu.  Jednakże widzę sens w tym co robimy i tak łatwo nie odpuściłam. Dla regionalnych Koordynatorów była to szczególnie trudna sytuacja, ponieważ cały ich plan działania legnął w gruzach. Chcąc działać, musieliśmy zrobić to szybko.  W naszych głowach kłębiło się bardzo dużo myśli, ponieważ w ciągu jednego tygodnia po kolei zostały odwołane wszystkie nasze wydarzenia stacjonarne. Koordynatorzy mieli już wszystko dopięte na ostatni guzik po czym otrzymywaliśmy wiadomości z informacją: ,,Przepraszamy! Nie mogą Państwo zorganizować u nas wydarzenia ze względu na zbyt dużą grupę odbiorców”. Stan niepewności trwał około półtora tygodnia. Po tym czasie wiedzieliśmy już, że chcemy dalej działać – wirtualnie. W tym miejscu warto zaznaczyć, że ogromną rolę odegrał Zarząd Fundacji, który ze stoickim spokojem podszedł do sytuacji i momentalnie wdrożyli model zarządzania kryzysowego rekomendując Menedżerom przeniesienie wszystkich projektów  do online. Bardzo długo rozmawialiśmy z Koordynatorami na temat formy projektu w wersji zdalnej. Efektem końcowym była decyzja o organizacji Festiwalu w formie konferencji. 

DJ: Czy zorganizowanie tego Festiwalu w Internecie było trudniejsze, niż w tradycyjnej formule?

LM: Z pewnością było to dla nas nowe doświadczenie. Czy trudniejsze? Nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Z perspektywy Menedżera dużo się nie zmieniło gdyż na co dzień pracujemy w trybie zdalnym. Dla pozostałych członków regionów oprócz nowej formuły Festiwalu nowością był również tryb pracy całkowicie zdalnej oraz centralizacja działań. 

DJ: Wiadomo, że każda impreza potrzebuję sponsorów, partnerów, a przede wszystkim prelegentów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Czy w sytuacji, w której się znaleźliśmy było to trudniejsze? Jaka była reakcja tych firm i prelegentów, kiedy zaproponowaliście im współpracę?

LM: To jest bardzo dobre pytanie ponieważ tempo w jakim zorganizowaliśmy całą konferencję było bardzo zawrotne. Zapewne jesteście ciekawi ile czasu potrzeba na zorganizowanie takiego wydarzenia? Nieco ponad 1 miesiąc – od momentu powstania koncepcji do zrealizowania konferencji bez wcześniejszego doświadczenia. Kontaktując się z poszczególnymi prelegentami czuliśmy strach przed odmową. Nasi prelegenci bardzo szybko zaskoczyli nas. Myślę, że mogę pokusić się o stwierdzenie, że wszyscy zgodzili się niemal natychmiast za co pozwolę sobie w tym miejscu im podziękować. W przypadku partnerów już tak kolorowo nie było. Wiele firm nie chciało ryzykować swoimi funduszami na finansowanie projektu, który odbywał się pierwszy raz w formie online. Nie mogliśmy bazować na twardych statystykach, które w największym stopniu wpływają na decyzję o finansowaniu tego typu przedsięwzięć. Wszystko mogło opierać się jedynie na spekulacjach, które nie są w żadnym stopniu odzwierciedleniem realistycznego stanu rzeczy. 

DJ: Jak wyglądała frekwencja podczas Festiwalu online w porównaniu do tradycyjnej formuły? Czy któryś z prelegentów mógł pochwalić się większym zainteresowaniem w trakcie swojej prelekcji? 

LM: Na to pytanie mogę tylko w jeden sposób odpowiedzieć. Frekwencja przerosła nasze najśmielsze oczekiwania w porównaniu do wersji stacjonarnej. Wynika to z faktu, iż Festiwal w wersji online był organizowany przez wszystkie regiony wspólnie natomiast wersja tradycyjna zakłada indywidualne wydarzenia w ramach poszczególnych regionów.  Odnosząc się do drugiej części pytania – pozwólcie, że odpowiem tutaj z radością i pewną dozą tajemniczości – frekwencja na poszczególnych prelekcjach była stosunkowo wyrównana

DJ: Frekwencja dopisała. Czy w przyszłym roku możemy się spodziewać kontynuacji projektu w wersji online?

LM: To pytanie powinniście skierować do mojego następcy/następczyni gdyż moja kadencja na stanowisku Menedżer projektu kończy się w tym roku. Niemniej jednak uważam, że z pewnością powinniśmy iść w tym kierunku. 

DJ: Dziękuję Luiza za rozmowę i życzę kolejnych sukcesów w projekcie Festiwalu BOSS!

LM: Dawidzie również dziękuję Ci za rozmowę. A Wam drodzy czytelnicy zdradzę, że planujemy kolejną edycję pod koniec maja lub na początku czerwca. Dokładną datę podamy niebawem w naszych social mediach. 🙂 

Magazyn SFBCC


Magazyn partnerski