- Wywiad
- 01.07.2020
W minioną 25 kwietnia odbył się kolejny Festiwal BOSS. Jednak po raz pierwszy został zorganizowany w wersji online. Na webinarze swoje prelekcje wygłosiło wielu znamienitych gości i specjalistów w swoich dziedzinach. Pojawiły się między innymi takie osoby jak: Paweł Tkaczyk, Tomasz Kammel, Monika Czaplicka, Jacek Walkiewicz czy Lech Kaniuk.
Dawid Jeżak: Luiza na początku chciałbym pogratulować Tobie jako Menedżer ogólnopolskiej Festiwalu BOSS oraz Twojemu zespołowi, który w tej trudnej sytuacji stanął na wysokości zadania.
Luiza Miałkos – Menedżer ogólnopolska Festiwalu BOSS: Dziękuję Dawidzie – w imieniu swoim oraz całej BOSSkiej ekipy Festiwalu. Do gratulacji warto dodać również podziękowania dla całego Zarządu Fundacji, który jest dużym oparciem dla każdego Menedżera, dla Marcina Merchela – Menedżera Pionu PR, który wspierał nas na każdym kroku podczas promocji wydarzenia, a także dla wszystkich wolontariuszy, ponieważ każdy z nich dołożył swoją cegiełkę przy organizacji.
DJ: Pandemia koronawirusa i związane z nim obostrzenia uniemożliwiły organizację Festiwalu w tradycyjnej formie i odbył się on w wersji online. Powiedź czy od razu wiedzieliście, że to wydarzenie będziecie chcieli zorganizować w takiej postaci? Czy jednak pojawiały się w waszych głowach myśli związane z odwołaniem tej imprezy i przeniesienia jej na okres, kiedy będzie możliwe zrobienie tego w wersji tradycyjnej?
LM: Każda zmiana niesie za sobą opór. Oczywiście, pojawiły się u nas myśli o chwilowym zawieszeniu projektu. Jednak zawsze widziałam sens w tym co robimy i tak łatwo nie odpuściłam. Dla regionalnych Koordynatorów była to szczególnie trudna sytuacja, ponieważ cały ich plan działania legnął w gruzach. Chcąc działać, musieliśmy zrobić to szybko. W naszych głowach kłębiło się bardzo dużo myśli, ponieważ w ciągu jednego tygodnia po kolei zostały odwołane wszystkie nasze wydarzenia stacjonarne. Koordynatorzy mieli już wszystko dopięte na ostatni guzik po czym otrzymywaliśmy wiadomości z informacją “Przepraszamy! Nie mogą Państwo zorganizować u nas wydarzenia ze względu na aktualną sytuację w kraju ”. Stan niepewności trwał około półtora tygodnia. Po tym czasie wiedzieliśmy już, że chcemy dalej działać – wirtualnie. W tym miejscu warto zaznaczyć, że ogromną rolę odegrał Zarząd Fundacji, który ze stoickim spokojem podszedł do sytuacji i momentalnie wdrożyli model zarządzania kryzysowego rekomendując Menedżerom przeniesienie wszystkich projektów do online.Prowadziłam rozmowy z Koordynatorami na temat formy projektu w wersji zdalnej. Efektem końcowym była decyzja o organizacji Festiwalu w formie konferencji.
DJ: Czy zorganizowanie tego Festiwalu w Internecie było trudniejsze, niż w tradycyjnej formule?
LM: Z pewnością było to dla nas nowe doświadczenie. Czy trudniejsze? Nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Z perspektywy Menedżera dużo się nie zmieniło, gdyż na co dzień pracujemy w trybie zdalnym. Dla pozostałych członków regionów oprócz nowej formuły Festiwalu nowością był również tryb pracy całkowicie zdalnej oraz centralizacja działań.
DJ: Wiadomo, że każda impreza potrzebuje sponsorów, partnerów, a przede wszystkim prelegentów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Czy w sytuacji, w której się znaleźliśmy było to trudniejsze? Jaka była reakcja tych firm i prelegentów, kiedy zaproponowaliście im współpracę?
LM: To jest bardzo dobre pytanie ponieważ tempo w jakim zorganizowaliśmy całą konferencję było zawrotne.Całe wydarzenie zorganizowaliśmy w nieco ponad miesiąc – od momentu powstania koncepcji do zrealizowania konferencji bez wcześniejszego doświadczenia realizacji wydarzeń online. Kontaktując się z poszczególnymi prelegentami czuliśmy strach przed odmową, jednak ci bardzo nas zaskoczyli.Wszyscy zgodzili się niemal natychmiast za co serdecznie im dziękuję. W przypadku partnerów już tak kolorowo nie było. Wiele firm nie chciało ryzykować swoimi funduszami na finansowanie projektu, który odbywał się pierwszy raz w formie online. Nie mogliśmy bazować na twardych statystykach, które w największym stopniu wpływają na decyzję o finansowaniu tego typu przedsięwzięć. Wszystko mogło opierać się jedynie na spekulacjach i przewidywaniach.
DJ: Jak wyglądała frekwencja podczas Festiwalu online w porównaniu do tradycyjnej formuły? Czy któryś z prelegentów mógł pochwalić się większym zainteresowaniem w trakcie swojej prelekcji?
LM: Frekwencja przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Na wydarzeniu zebraliśmy blisko 1300 osób. Chyba nigdy nie mieliśmy tylu uczestników na wydarzeniach stacjonarnych. Wynika to z faktu, iż Festiwal w wersji online był organizowany przez wszystkie regiony wspólnie, natomiast wersja tradycyjna zakłada indywidualne wydarzenia w pojedynczych miastach.
DJ: Frekwencja dopisała. Czy w przyszłym roku możemy się spodziewać kontynuacji projektu w wersji online?
LM: To pytanie powinniście skierować do mojego następcy, gdyż moja kadencja na stanowisku Menedżera kończy się w tym roku. Niemniej jednak uważam, że z pewnością powinniśmy iść w tym kierunku.
DJ: Dziękuję Luiza za rozmowę i życzę kolejnych sukcesów w projekcie Festiwalu BOSS!
LM: Dawidzie również dziękuję Ci za rozmowę. A wam drodzy czytelnicy zdradzę, że planujemy kolejną edycję 13 czerwca 2020 roku. Po więcej informacji zapraszam na nasz fanpage Festiwal BOSS